My College Fund

Balada Basikal Jalanan

Dah berbulan lama aku nak beli basikal, tapi pendam je. Semangat nak ada basikal mula membara kembali bila Rezdrake asyik duduk cerita pasal basikal dia dalam blog.

Suatu malam yang berhujan rintik-rintik dalam dua tiga bulan lepas, aku terserempak dengan sebuah kedai basikal. Aku singgah dan bertanyakan basikal yang termurah. Tokeh kedai tu tunjuk la yang made in Malaysia RM299. So aku kata next time sebab malam tu aku datang naik motor je.

Aku dahulukan duitku untuk perkara yang lain. 'Investment' yang tidak menjadi.

Semalam aku datang ke kedai tersebut dengan kereta. Basikal RM290 tu dah tiada stok, kemudian aku ditunjukkan dengan yang RM400. Akhirnya aku membeli basikal yang RM600.

Inilah dia basikal tersebut. Yang muat komplete masuk kereta aku. Tak perlu cabut tayar atau sangkut belakang kereta. Lepas ni bolehlah datang ke kerja naik basikal je.


Bike by Raleigh (unknown model)
Gear by Shimano
Tyre by Kingstone

3 ulasan:

  1. perghhhh speechless.. tak tau nak cakap apa.. yang paling aku tak puas hati adalah.. basikal ko di cubicle ko.. aku nak keja balik kat usm laa macam ni

    BalasPadam
  2. Salam,

    Rizman,

    Kau buat aku cemburu. Apa pun tahniah. Dulu setiap inci USM Minden aku takluk dengan basikal (aku boleh kayuh sampai depan pintu masuk perpustakaan 1 (now better known as Hamzah Sendut 1). Cukup nakal. Aku pernah race juga dgn tvc dari puncak canselori ke pintu sg.2. gelak dia masa tu bila aku menang sebab basikal boleh menyelit dlm trafik.

    Aku beli basikal cabuk je dulu di kedai berhampiran dewan budaya. Memang berpeluh naik basikal dalam USM. Best!

    BalasPadam
  3. ya hebat ko. aku naik bukit sedikit dah pancit dah. seperti dalam blogpost aku berikutnya, tu je trip buat masa ni.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...