My College Fund

Tips Beli Cuti Bulan Madu


Sempena musim mengawan ni saya ingin memberi tips bagi mereka yang tidak pernah menempah cuti. terutamanya yang hendak mencari percutian yang murah, mudah, tapi naik kapal terbang.

  1. Berdasarkan bajet anda pilih tempat mana yang anda hendak pergi...

  2. lihat laman-laman web pakej percutian dahulu... lihat tawaran yang ada... berapa harganya... ini cuma untuk window shopping dulu ... check pakej penginapan contohnya kalau 3d/2n

  3. pergi ke laman web syarikat penerbangan untuk offer yang menarik.

  4. ulangi langkah 2 dan 3 ... periksa sama ada syarikat penerbangan menyediakan percutian atau tidak... daripada pengalaman saya, syarikat penerbangan hanya offer pakej penerbangan dan hotel, manakala laman web percutian pula offer pakej cuti (jalan-jalan) dan penginapan.

  5. bila anda telah berpuas hati dengan offer terbaik percutian dan penerbangan ... KINI beli tiket penerbangan berdasarkan tempoh penginapan anda... (cth kalau percutian 3d/2m jangan lah beli tiket 'esok balik'

  6. bila dah konfirm beli tiket, beli pula pakej percutian...


CONTOH SENARIO

.

  1. aku nak cuti naik kapal terbang, tapi murah... since aku tak tahu mana yang murah, aku check kat airasia.com / fireflyz.com ... tak beli lagi

  2. bila aku dah dapat destinasi murah, aku check kat laman web percutian pula go.airasia.com / fireflyholiday.com ... so aku jumpa pakej yang aku nak... dia tulis percutian 3hari/2malam>

  3. aku check kat website beli tiket, cari hari padanan yang murah ... bila dah jumpa, beli

  4. kini aku beli percutian berdasarkan tarikh pergi / balik


so macam tu la ceritanya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...