My College Fund

Keusahawanan Pelajar USM 2009


~terkini~

well, baru-baru ni aku jumpa Keusahawanan Pelajar yang aku ceritakan dulu di paper Sinar Harian



~post dulu (18 Feb 2009)~

Seperti semester lepas, sebilangan pelajar wajib mengadakan bisnes. Of course aku mengambil kesempatan ini untuk sokong student, dan mendapatkan benda2 menarik


Tak sangka dapat beli cawan kecil ni pada harga yang cukup murah. Boleh aku gunakan sebagai pasu kaktus. Penggerai ini menggunakan cara Cathederal, iaitu, apa yang dia jual itu yang kita beli... takde modification.


Kemudian aku ke gerai yang lain. Gerai ini aku tertarik pasal dia jual hand made pouch yang boleh customize. Dia offer lukis some design dan tulis nama aku dalam tulisan Jepun, dan Korea, Tengok tu sedang kusyuk membuat design.


Dalam "the Cathederal and the Bazaar" inilah cara bazaar... yang mana pengguna/pembeli boleh minta ekjas design. Inilah pouch telefon bimbit aku. Aku minta dia tambah tulisan Cina. Jawi tu aku yang tulis. Sedang asyik... rupanya dia lupa nak tulis rumi.
'Ottromen' tu pun dia lukis juga.


Dah puas hati... it's a deal!
tangkap gambar pulak, boleh present kat pensyarah nanti.


Kreativiti pelajar menarik pelanggan.

~all photo by Rizman Suzaidi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...