My College Fund

Awas! emel tipu Paypal

Pagi ini buka emel, terima emel seperti diatas.

Musykil, takde pun aku shopping baru2 ni.

Actually memang aku ada akaun PayPal tapi bukan atas akaun emel ni.

So apa aku buat?
  1. Aku TIDAK klik apa-apa kat emel tersebut, sebab link emel yang dia tulis kat situ tipu ja... Kalau klik confirm pergi website lain (lagi best ntah-ntah 100% sebijik macam Paypal)
  2. Check kat Paypal.com dengan MENAIP SENDIRI di browser. Aku dok perati ramai yang malas nak taip alamat laman web kat browser... suka klik jer... memang kena la depa
  3. Report kat Paypal.com. Paypal kata forward emel tersebut ke Spoof@paypal.com ... so aku forward la
  4. Bubuh dalam blog dan facebook supaya orang lain yang berkerja keras susah payah nak cari sesuap nasi tak terkena tipu oleh penyangak ni

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...